OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Robotika - pohyb1

Ovládanie pomocou tabletu

Robota budeme programovať a ovládať pomocou tabletu a pripojením bluetooth.

Bluetooth v tablete / mobile: poznáme všetci z mobilov - jemne potiahneme prstom po obrazovke: úplne zhora smerom nadol  a v nastaveniach kliknutím na bluetooth ho zapneme / vypneme

Bluetooth v robotovi: na obrazovke ROBOTa máme v hlavnej ponuke NASTAVENIA - pohybujeme sa šípkami vpravo / vľavo

v ponuke NASTAVENIA sa pohybujeme sa šípkami hore / dole a ENTEROM danú vlastnosť potvrdíme. V tejto ponuke sa nachádza aj možnosť nášho robota nejak pomenovať = Brick name. (Mená našich robotov sú čísla, ktoré máte napísané aj na Inteligentnej kocke.)

Vzájomné prepojenie Robota a Tabletu

  • zapnúť bluetooth na Robotovi
  • zapnúť bluetooth na Tablete
  • zapnúť na tablete program Mindstorms programmer -  Program
  • kliknúť na ikonu   vpravo hornom rohu - kliknúť na Connect - kliknúť v zozname na nášho Robota
  • !!!!!    na obrazovke ROBOTa sa objaví upozornenie o pripojení tabletu - treba potvrdiť ( šípky, Enter ) - vyžaduje sa dvojité potvrdenie, niekedy aj prepísanie kódu do tabletu !!!!!
  • ak sme robot pripojil na tabletu dolnom pravom rohu sa objaví názov nášho robota a zariadenia z ktorých je poskladaný, skontrolovať či dobre načítal veľké motory (v ponuke vpravo dolu)

Mindstorms programer  vypadá rovnako ako v počítači, len Nový program ( + )  nájdeme v spodnej časti.

Obrazovka Programu

 

 

MoveSteering

Úloha: nauč sa nový príkaz na pohyb:  MOVE STEERING

Skúste prísť na to kedy, pôjde robot:

  • rovno dopredu - rýchlo, pomaly,
  • dozadu - rýchlo, pomaly,
  • dopredu - dlho, krátko
  • otočí sa o 180, 90, 360

 

 

1. Úloha:  Vyskúšajme meniť vlastnosť Steering = Riadenie =   Popíš ako sa pohybuje / čo vykoná robot, keď vlastnosť Steering nadobúda hodnoty podľa tabuľky. Každú možnosť vyskúšaj poslať do robota.

(Ostatné vlastnosti zostávajú bez zmeny. )

Úloha

image 
hodnota

Ako sa pohybuje robot?

Č. 1

0

 

Č. 2

100

 

Č. 3

-100

 

Č. 4

50

 

Poznámka: presnú číselnú hodnotu môžeme zadať po kliknutí na 

2. Úloha:  Vyskúšajme meniť vlastnosť Power = Sila/Rýchlosť =    . Popíš ako sa pohybuje / čo vykoná robot, keď vlastnosť Steering a Power nadobúda hodnoty podľa tabuľky. Každú možnosť vyskúšaj poslať do robota.

(Ostatné vlastnosti zostávajú bez zmeny. )

Úloha

image hodnota

image

hodnota

Ako sa pohybuje robot?

Č. 1

0

75

 

Č. 2

0

20

 

Č. 3

0

-75

 

Č. 4

0

-20

 

Č. 5

100

20

 

Poznámka: všimli ste si, že sa niekedy zmenila  

3. Úloha Skúste vysvetliť ako sa bude pohybovať robot / čo vykoná, ak budeme meniť vlastnosť Rotation =

Otáčanie / Striedanie =   . Doplň tabuľku.

Úloha

image hodnota

image

hodnota

image

hodnota

Ako sa pohybuje robot?

Č. 1

0

75

3

 

Č. 2

100

100

2

 

Č. 3

100

20

2

 

Č. 4

-100

100

5

 

Č. 5

-100

-100

5

 

4. Úloha: robot sa pohne dopredu a potom sa vráti cúvaním späť.

5. Úloha: robot sa pohybuje dopredu a každý krok si nahlas počíta (urobí 3 kroky dopredu).

6.  Úloha: robot sa pohne dopredu, otočí sa a vráti sa späť.

7.  Úloha: robot sa pohybuje do štvorca (prípadne trojuholník, 5-uholník, 6-uholník, n-uholník, kružnica).

  • Malý štvorec
  • Väčší štvorec

8. Úloha: robot sa pohybuje do tvaru kríž              

9. Úloha: robot sa pohybuje do tvaru osmičky / esíčka   

10. Úloha: zrkadlový tanec. Pracujú dve skupiny (dva roboty) spoločne: roboty sa postavia oproti sebe a vykonávajú rovnaké pohyby len druhý robot akoby bol v zrkadle. Aspoň 6 príkazov Move steering - použiť: dopredu, cúvať, otočka, na konci môžu roboti aj niečo povedať :-)

 

Príkaz má ešte ďalšie vlastnosti o ktorých si viac povieme ďalšiu hodinu.

 

 

Doplňujúce videá:

Pohyb vpravo / vľavo

 

pohyb do štvorca (bez opakovania/s opakovaním)


POHYB ROBOTA
(vo worde)

 

(môžeme použiť aj prezentáciu)