OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Scratch - podmienky‚premenne

 Premenná

 

je logické pamäťové miesto so svojou hodnotou.

 

  • slúži na odkladenie údajov počas vykonávania programu,
  • obsahuje konkrétnu hodnotu presne stanoveného údajového typu: číslo, písmeno, znak, slovo, veta .....
  • jej hodnota sa počas činnosti programu sa môže meniť,
  • každá premenná má svoje vlastné meno napr. body, život, obsah, obvod, môže to byť aj písmeno S, o, ž,....

 

Na začiatku programu je potrebné oznámiť, že počas programu budeme potrebovať pamäťové miesto.

 

Úloha premenná - čas:

  • Vytvor premennú čas.
  • Nastav premennú čas na 0.
  • Každú sekundu zväč premennú o 1.

 
  • Zobrazí akú hodnotu má daná premenná
  • túto hodnotu môžeme ďalej použiť v inom príkaze napr. 

 

 

 

Podmienka AK / INAK

ak sa potrebujeme v priebehu programu rozhodnúť, čo urobiť ak je nejaká podmienka splnená a čo urobiť, inak keď podmienka nie je splnená

Podmienka:

  • dotknúť, naraziť do niečoho, postaviť sa na, prekrývať: myš, iná postava, farby,.....
  • stlačiť niečo na klávesnici,
  • stlačiť tlačidlo myši,
  • matematické a logické

 

Úloha podmienka - čas:

  • Vytvor premenné: sekunda, minúta.
  • Nastav premenné na 0.
  • Každú sekundu zväč premennú sekunda o 1 a po 60 sekunda zväč premennú minúta o 1.
 
Úloha Vesmírna hra4 - body:
  • ak sa chytíš hviezdu získaš 1 bod, inak stratíš 1 bod
 
  • Kedy môžeš chytiť hviezdu?
  • Čo to znamená chytiť?
  • Čo znamená pridať? (ako zobrať)

 

Úloha Vesmírna hra5 - rýchlosť a koniec hry:
  • rýchlosť hviezdy bude závisieť od bodov
  • ak budeš mať záporné body, hra skončí

 

Úloha Prebehni cez cestu 4 - životy, zraz ma: