Scratch - podmienky‚premenne
Premenná
je logické pamäťové miesto so svojou hodnotou.
- slúži na odkladenie údajov počas vykonávania programu,
- obsahuje konkrétnu hodnotu presne stanoveného údajového typu: číslo, písmeno, znak, slovo, veta .....
- jej hodnota sa počas činnosti programu sa môže meniť,
- každá premenná má svoje vlastné meno napr. body, život, obsah, obvod, môže to byť aj písmeno S, o, ž,....
Na začiatku programu je potrebné oznámiť, že počas programu budeme potrebovať pamäťové miesto.
Úloha premenná - čas:
- Vytvor premennú čas.
- Nastav premennú čas na 0.
- Každú sekundu zväč premennú o 1.
- Zobrazí akú hodnotu má daná premenná
- túto hodnotu môžeme ďalej použiť v inom príkaze napr.
Podmienka AK / INAK
ak sa potrebujeme v priebehu programu rozhodnúť, čo urobiť ak je nejaká podmienka splnená a čo urobiť, inak keď podmienka nie je splnená
Podmienka:
- dotknúť, naraziť do niečoho, postaviť sa na, prekrývať: myš, iná postava, farby,.....
- stlačiť niečo na klávesnici,
- stlačiť tlačidlo myši,
- matematické a logické
Úloha podmienka - čas:
- Vytvor premenné: sekunda, minúta.
- Nastav premenné na 0.
- Každú sekundu zväč premennú sekunda o 1 a po 60 sekunda zväč premennú minúta o 1.
Úloha Prebehni cez cestu 4 - životy, zraz ma: