OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Robotika - sound‚display‚lig

Programovanie = príkazy na ovládanie robota

I. priamo cez príkazy v Inteligentnej kocke - toto programovanie je náročnejšie a ponúka menej možností

II. v pomocou softvéru a následné nahratie do Inteligentnej kocky - my budeme využívať túto možnosť

 

Úloha Robot + počítač: spoj počítač s robotom pomocou USB káblu  (na konci hodiny ho nezabudnite odpojiť)

 

Popis programu

http://www.lego.com/cs-cz/mindstorms/learn-to-program  (Tu si môžeš stiahnuť aj program do svojho počítača/tableta).

Ikona:  

Úloha Program: nájdi v PC program Lego Mindstorms

 

Úvodná obrazovka

Obrazovka Programovanie
(prepneme sa z úvodnej obrazovky -  hore tlačidlo +)

  • hlavná ponuka
  • korektor obsahu
  • pracovná plocha (programovacie plátno) s príkazom štart
  • programovacia paleta - príkazy
  • hardverová strana - pripojený robot

 

!!!!!!! vždy ako prvé daj svojmu projektu    NÁZOV    !!!!!!!

my bude svoje práce nazývať podľa názov úlohy+skupina napr. 1u8C, 1u8AC....

v hlavnej ponuke:  FILE  -  SAVE  PROJECT AS - 

vyhľadám svoj priečinok a dám názov podľa triedy a skupiny 

 

Úloha 1u: ulož si porjekt do svojho pričinku  (na konci hodiny ho tiež uložte)

 

Príkazy

- sú rozdelené podľa "farbičiek"

Akčné príkazy (príkazy motorov)

Tok blokov (CYKLY - opakovanie, PODMIENKY - rozhodovanie)

Blok senzorov  (príkazy senzorov)

Dátové bloky (údaje - čísla, texty....)

Pokročilé bloky (pokročilé príkazy)

Vlastné bloky (vlastné príkazy)

Príkazy sa musia navzájom postupne pripájať - sú na to spájacie miesta.

 

Aj robot môže rozprávať

Sound
(Zvuk)

 

Úloha 2u: medzi príkazmi pohľadaj príkaz SOUND / ZVUK

 

každý príkaz môže mať niekoľko vlastností       

príkaz môže meniť tvar       

 

Úloha 3u: vyskúšaj PLAY NOTE / PLAY TONE

pripojme len jeden príkaz ZVUK / SOUND k nášmu štartu

pokús sa popísať

  • ako daný príkaz pracuje
  • aké má vlastnosti

 

Úloha 4u: vyskúšaj VIAC príkazov SOUND NOTE za sebou

napr:

Ako vymazať príkaz - vrátim ho späť medzi príkazy. Funguje aj kopírovanie (CTRL + C, CTRL + V).

 

Úloha 5u: vymaž všetky príkazy (skús všetky naraz) a vyskúšaj  PLAY FILE

Vyberme si súbor, ktorý chceme, aby sa prehral - kliknutím na prázdne okno vpravom rohu.

 

Úloha 6u: vytvor program - použi viac príkazov Sound File 

 

Svetielkujúci ROBOT

Brick status LIGHT
(svetla stavu kocky)

Úloha 7u: nájdi tento príkaz a LEN ho pripoj ho k nášmu príkazu (vlastnosti príkazu nemeň)stlač zelenú sípku a pozorouj robota

  • blikal náš robot oranžovou farbou?  Asi nie ? Určite?
  • Náš robot je veeeeeeľmi rýchly: najprv zabrechal a potom hneď preblikol, ani sme to nepostrehli.

 

Úloha 8u: Nájdi príkaz, ktorým by sme robota spomalili a pridaj ho k blikaniu

  • blikol náš robot ?  ÁNO? 
  • ako dlho?
  • a čo keď chcem aby blikal dlhšie?

Úloha 9u: Vyskúšaj meniť vlastnosti príkazu LIGHT (farba, blikanie/svietenie....) - zmenu vždy vyskúšaj spustením robota 

Zažmurkaj :-)

DISPLAY
(obrazovka kocky)

Úloha 10u: vyskúšaj tento príkaz sám, podľa toho čo si sa už naučil u predchádzajúcich dvoch príkazov

  • čo všetko sa môže zobrazovať na obrazovke?
  • môže ísť aj viac príkazov DISPLAY za sebou?

 

.... a robot OŽIL

VETVENIE

Úloha 11u: nech robot bliká, hovorí aj žmurká..... ale naraz!!!

V tablete / počítači vytvorím viac príkazov Play V počítači funguje aj táto možnosť

Ale ktorý PLAY teraz pustiť? Ani jeden.... ale 

    

 

Úloha 12u:  Robot stále chodí a striedavo mňauká s tvárou/displayom "angry" a breše s tvárou/displeyom "crazy"

Riešenie:

je problém s displeyom - robot neskoro mení tváre.

Riešenie:   VETVENIE