Robotika - premenne
PREMENNÁ je logické pamäťové miesto so svojou hodnotou.
tj. nejaká krabička v ktorej máme uložené informácie, ktoré sa počas programu môžu rôzne meniť.
Premenná má
- MENO
- HODNOTU - číslo, text, pole (tj zoznam čísel alebo zoznam slov/znakov), logická (áno/nie, pravda/lož)
Premennú môžeme
- ČÍTAŤ
- ZAPISOVAŤ (prepisovať)
Ak je to číslo môžeme s ňou počítať (+, -, x, /....)
Najprv si vyber akého typu bude premenná: |
|
Potom zadáš meno premennej | |
Na začiatku nastavíš počiatočnú hodnotu premennej (najčastejšie to býva 0 alebo prázdne) - nastavenie sa robí ZÁPISOM | |
Premennú môžeš prečítať | |
ALE ak chceš aj vidieť koľko tam je, musíš použiť displej | |
A musíš to prepojiť :-) |
ÚLOHA Koľkokrát bol stlačený dotykový senzor 1:
Spusti auto a niekoľkokrát stlač dotykový senzor - nech auto počíta.
RIEŠENIE:
ÚLOHA Koľkokrát bol stlačený dotykový senzor 2:
- Spusti auto a niekoľkokrát stlač dotykový senzor - nech auto počíta.
- a potom prejde toľko krokov, koľkokrát bol stlačený senzor
RIEŠENIE:
poslednú časť programu upravíme:
ÚLOHA Koľko krokov si urobil:
- nech ide robot dopredu po prekážku a nech počíta kroky
- 30 cm pred prekážkou nech sa otočí a príde PRESNE na štart - tam zastaví
RIEŠENIE:
ÚLOHA Nájdi správnu farbu:
- na začiatku určíš autíčku akú farbu chceš, aby našiel
- potom sa autíčko pohne a zahrá na sprvánej farbe
RIEŠENIE:
ÚLOHA Pred prekážkou spomaľuj:
- čím bližšie bude auto k prekážke, tým pôjde pomalšie
RIEŠENIE:
ÚLOHA Stopár:
- naučme robota pohybovať sa po určenej trase = robot stopár potrebuje ALE VIAC vedomostí