OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Robotika - premenne

PREMENNÁ je logické pamäťové miesto so svojou hodnotou.

tj. nejaká krabička v ktorej máme uložené informácie, ktoré sa počas programu môžu rôzne meniť.

Premenná má

  • MENO
  • HODNOTU - číslo, text, pole (tj zoznam čísel alebo zoznam slov/znakov), logická (áno/nie, pravda/lož)

Premennú môžeme

  • ČÍTAŤ
  • ZAPISOVAŤ (prepisovať)

Ak je to číslo môžeme s ňou počítať (+, -, x, /....)

Najprv si vyber akého typu bude premenná:  
 
Potom zadáš meno premennej
Na začiatku nastavíš počiatočnú hodnotu premennej (najčastejšie to býva 0 alebo prázdne) - nastavenie sa robí ZÁPISOM
Premennú môžeš prečítať 
ALE ak chceš aj vidieť koľko tam je, musíš použiť displej
A musíš to prepojiť :-)

 

ÚLOHA   Koľkokrát bol stlačený dotykový senzor 1: 

Spusti auto a niekoľkokrát stlač dotykový senzor - nech auto počíta.

RIEŠENIE:

ÚLOHA   Koľkokrát bol stlačený dotykový senzor 2: 

  • Spusti auto a niekoľkokrát stlač dotykový senzor - nech auto počíta.
  • a potom prejde toľko krokov, koľkokrát bol stlačený senzor

RIEŠENIE:


poslednú časť programu upravíme: 

 

 

 

ÚLOHA  Koľko krokov si urobil:   

  • nech ide robot dopredu po prekážku a nech počíta kroky
  • 30 cm pred prekážkou nech sa otočí a príde PRESNE na štart - tam zastaví

RIEŠENIE:

 

ÚLOHA   Nájdi správnu farbu:   

  • na začiatku určíš autíčku akú farbu chceš, aby našiel
  • potom sa autíčko pohne a zahrá na sprvánej farbe

RIEŠENIE:

 

ÚLOHA   Pred prekážkou spomaľuj:   

  • čím bližšie bude auto k prekážke, tým pôjde pomalšie

RIEŠENIE:

 

ÚLOHA   Stopár:   

  • naučme robota pohybovať sa po určenej trase = robot stopár  potrebuje ALE VIAC vedomostí